FAQ

Vind hier het antwoord op al uw vragen over Europcar Mobility.

Vindt u toch niet de informatie die u zoekt? Contacteer ons dan!

Europcar Mobility aanbod

De Europcar Mobility Pass, Europcar Budget en Europcar Flex zijn voorbehouden voor professionele klanten. Als particulier kan je wel een Modalizy HybridCard aanvragen via deze website.
De limiet voor de Europcar Mobility Pass is automatisch ingesteld op € 1.000 per maand. Contacteer onze klantendienst om deze limiet aan te passen. De limieten voor de Europcar Budget en Europcar Flex worden ingesteld door uw mobiliteitsbeheerder.
De lijst van onze partners vindt u op deze site, op de pagina’s van de Europcar Mobility Pass en Europcar Refill. We geven deze pagina’s regelmatig een update zodat u altijd op de hoogte blijft.
Wilt u een offerte op uw maat? Contacteer ons dan!

 

Europcar Mobility kaarten

Op de homepagine hebben we de eigenschappen van elke kaart opgelijst. Klik hier voor de vergelijkende tabel.
Nee. Elke Europcar Mobility-kaart is strikt persoonlijk en gebonden aan de identiteit van de gebruiker.
Log in op uw persoonlijke klantenzone MyMobility. Hier kan u de kaart blokkeren en indien nodig een nieuwe bestellen.
Neem contact op met onze klantendienst op 02/851.02.51 van 9u tot 13u et en van 14u tot 17. Of vraag u pincode opnieuw op via het platform MyMobility. Uw pincode zal nadien automatisch verstuurd worden. 
Absoluut, het enige verschil is dat u geen BTW kan terugvorderen bij niet-partners. Bij Europcar Mobility-partners is dat wel het geval.
Afhankelijk van het type kaart en de gekozen opties kunnen sommige kaarten buiten België gebruikt worden. De Europcar Budget kan, conform het juridisch kader, uitsluitend binnen België gebruikt worden. De Europcar Mobility Pass en Europcar Flex kan men gebruiken in 15 Europese landen: België, Frankrijk, Groothertogdom Luxemburg, Nederland, Verenigd Koninkrijk, Ierland, Spanje, Duitsland, Zwitserland, Italië, Noorwegen, Zweden, Finland, Denemarken en Portugal. Optioneel kan uw bedrijf ervoor kiezen om wereldwijd transacties te aanvaarden. Modalizy HybridCard is, afhankelijk van het type kaart, te gebruiken in België of de Benelux, terwijl elektrisch laden via deze kaart kan bij alle Europese operators die het zogenaamde interoperabiliteitscontract hebben afgesloten.

 

Wagenparkbeheer

Een Europcar Mobility-kaart kan pas geactiveerd worden als hij gelinkt is aan een gebruiker. Daarvoor activeert u de kaart via het MyMobility-platform. Zodra uw kaart geactiveerd is, kan u de kaart beheren via MyMobility zonder uw identiteit opnieuw te moeten aangeven.
Via het MyMobility-platform krijgt u een overzicht van alle transacties die u met uw Europcar Mobility-kaart hebt uitgevoerd. Voor elke gebruiker kan u alle informatie raadplegen en zelfs statistieke gebruiksgegevens opvragen.
Nieuwe kaarten bestellen, kan u met enkele muiskliks, via het MyMobility-platform. U ontvangt ze binnen de 2 of 3 werkdagen. Activeer ze en ze zijn klaar voor gebruik.
Vraag de collega die het bedrijf verlaat om zijn Europcar Mobility-kaarten terug te geven. U kan zijn kaarten blokkeren via het MyMobility-platform.

 

Boekhouding en facturatie

Nee. U kan enkel de BTW recupereren van kosten bij onze partners die ons de nodige gegevens bezorgen. “On street”-parkeertickets bijvoorbeeld, zijn niet BTW-plichtig. Daarom geven we de voorkeur aan partners bij wie u zoveel mogelijk BTW kan recupereren.
De facturatie verloopt via domiciliëring, twee keer per maand. Een andere manier van betalen kan u regelen bij de ondertekening van uw contract. Aan het eind van de maand ontvangt u een overzichtsfactuur met de uitgaven van al uw medewerkers.